DAX COBRA PROJECT

Welkom op de website van Geert Weitering en Sikko de Graaf.
We houden een blog bij van onze belevenissen met de bouw van onze DAX Cobra.

We zijn twee vijftigers die op de zaterdagen samen klussen. Geert is de techneut en ik Sikko geef het gereedschap aan.. 8-)

We dachten eerst in november 2010 klaar te zijn met ons project Gaan we dus nooit halen.. 8-)... we genieten nu gewoon lekker van het bouwen van de Cobra

In 2012 door de apk, winter 2012/13 verder afbouwen. Nu rijden we er lekker mee

zaterdag 19 november 2011

Cobra koppeling part III

Deze week hebben collega's van Geert bij de Dorzo ons geholpen door in het bellhouse de pin weg te slijpen en deze te verhogen met 1.5 cm en deze er weer in te lassen. (Lassen laten we over aan deze specialisten).
 Likje verf er op , en dat zag er goed uit. Tevens hebben we deze week uit ons bevriende Cobra netwerk, een nieuwe Centerforce dual friction clutch gekregen om uit te proberen of dit lichter gaat. Door de middelpunt vliegende kracht van de ijzertjes, heb je minder kracht nodig op het diafragma (dat is het idee).

Dus hard aan de slag, Bellhouse er in, TKO in de hangers, alles zijn plekje zoeken (pas op de vingers),
de clutch fork erin, op de tast deze aanklikken (klote klus), alles aanbouten.. (2 uur werk)
Shit.. de koppeling heeft geen vrije slag meer.. Zoeken kijken, mischien kunnen we nog iets afslijpen van de clutch fork..... alles weer los (uurtje verder). Na de slijptol sessie.. alles er weer in..maar jammer we hebben echt te weinig vrije slag..%&^$%%^&
Er zit niets ander op dan alles weer los te maken, het bellhouse weer mee te nemen, en aan de Dorzo collega's te vragen of er weer wat laswerk gedaan kan worden zodat de pin een halve centimeter korter is.. Volgende week dan poging IV  ook dit hoort er bij.. 8-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten