We wilden al een lange tijd een halguard blussertje in de auto
Deze past net tussen de stoelen, echter deze blusser is moeilijk naar Nederland te krijgen, mag niet met airpost, dus Jegs of Summit gaan niet werken.
Uiteindelijk is het toch gelukt via een omweg een te laten komen.
Kwam woensdag binnen, vrijdag even gemonteerd. met bijbehorende beugel en quick release sluiting.
DAX COBRA PROJECT
Welkom op de website van Geert Weitering en Sikko de Graaf.
We houden een blog bij van onze belevenissen met de bouw van onze DAX Cobra.
We zijn twee vijftigers die op de zaterdagen samen klussen. Geert is de techneut en ik Sikko geef het gereedschap aan.. 8-)
We dachten eerst in november 2010 klaar te zijn met ons project Gaan we dus nooit halen.. 8-)... we genieten nu gewoon lekker van het bouwen van de Cobra
In 2012 door de apk, winter 2012/13 verder afbouwen. Nu rijden we er lekker mee
We houden een blog bij van onze belevenissen met de bouw van onze DAX Cobra.
We zijn twee vijftigers die op de zaterdagen samen klussen. Geert is de techneut en ik Sikko geef het gereedschap aan.. 8-)
We dachten eerst in november 2010 klaar te zijn met ons project Gaan we dus nooit halen.. 8-)... we genieten nu gewoon lekker van het bouwen van de Cobra
In 2012 door de apk, winter 2012/13 verder afbouwen. Nu rijden we er lekker mee
zaterdag 10 mei 2014
zondag 4 mei 2014
Rit naar Jaarvergadering Cobra Club Hillegom
De eerste tocht van dit jaar zondagochtend op weg naar Hillegom, alles lekker binnendoor via gouda , alphen.. De cobra loopt lekker 80km 15 RPM in zijn vijf.
Kacheltje aan want het was nog wel koud 8-(
Een aantal cobra's stond ons al op te wachten, bij het ford museum.
Na de bestuursmeeting , een excursie langs alle fordjes die er stonden en dat waren er een hoop!!
Er kwam ook nog een brommerclubje langs en daar stond nog wat nostalgie. Op mijn 17e met vriendinnetjes achterop naar maassluis de toverbal , toch een ander blokje dan een cobra
Kacheltje aan want het was nog wel koud 8-(
Een aantal cobra's stond ons al op te wachten, bij het ford museum.
Na de bestuursmeeting , een excursie langs alle fordjes die er stonden en dat waren er een hoop!!
Er kwam ook nog een brommerclubje langs en daar stond nog wat nostalgie. Op mijn 17e met vriendinnetjes achterop naar maassluis de toverbal , toch een ander blokje dan een cobra
zondag 6 april 2014
Interieur nu klaar
Na een paar weken plakken en knippen en plakken, het laatste project ook klaar!!
Het interieur zit er nu strak in, we waren wel high van het lijm snuiven maar dat hoort er allemaal bij.
We zijn klaar voor de zomer en gaan lekker genieten
Het resultaat
Het nu nog wachten op een matje voor de kofferbak en dan zijn wel klaar met fase I van het project, en gaan we over naar onderhoud en storingen.. 8-)
Het interieur zit er nu strak in, we waren wel high van het lijm snuiven maar dat hoort er allemaal bij.
We zijn klaar voor de zomer en gaan lekker genieten
Het resultaat
Het nu nog wachten op een matje voor de kofferbak en dan zijn wel klaar met fase I van het project, en gaan we over naar onderhoud en storingen.. 8-)
zondag 30 maart 2014
Techno Classica Essen
Zaterdag samen met Geert en Nils voor het eerst bij Techno Classica in Essen geweest
Je wordt daar wel hebberig van al die mooie auto's, zelf een paar cobra's gezien (grin)
Was heel gezellig en alles glom je tegemoet
Verder auto's , auto's , auto's
en een paar cobra's
Je wordt daar wel hebberig van al die mooie auto's, zelf een paar cobra's gezien (grin)
Was heel gezellig en alles glom je tegemoet
Ons volgende project een heinkeltje?
Verder auto's , auto's , auto's
en een paar cobra's
woensdag 26 maart 2014
Interieur II
Het plak en knip werk gaat langzaam door, we zijn al aardig High van de bisontix
Afgelopen zaterdag, de stoelen er weer uit, en aan het binnewerk begonnen..
Eerst nog even een gaatje in de bodemplaat gemaakt, voor het geval we blank komen te staan van een regenbui.. 8-)
Achterkant en zijkant zitten er nu in
Dit weekend gaan we weer verder
Afgelopen zaterdag, de stoelen er weer uit, en aan het binnewerk begonnen..
Eerst nog even een gaatje in de bodemplaat gemaakt, voor het geval we blank komen te staan van een regenbui.. 8-)
Achterkant en zijkant zitten er nu in
zondag 16 maart 2014
Leer en Tapijt
De achterbak is nu voorzien van tapijt, rustig aan en een beetje snuiven. Het is secuur werk maar alles past netjes.
Deze week ook in de avonduren, dashboard stuurkolom beplakt, 95% zie je straks niet meer, zit onder dashboard. Het was wel een gepriegel.
Niet helemaal tevreden, maar eerst maar eens kijken wat je er van ziet als het er in zit
Deze week ook in de avonduren, dashboard stuurkolom beplakt, 95% zie je straks niet meer, zit onder dashboard. Het was wel een gepriegel.
Niet helemaal tevreden, maar eerst maar eens kijken wat je er van ziet als het er in zit
donderdag 13 maart 2014
DAX en SUGRU
Soms heb je van die moeilijke plekjes, en je weet niet hoe je het op moet lossen.
Onze braided slangen lopen direct boven stroom aansluiting Dynamo. We willen geen overspringende zaken, eerst geprobeerd met isolatie tape, staat niet mooi. Via een vriend attent gemaakt op Sugru, je kunt dit kneden, en in allerlei vormen maken. Het hecht zich ook aan aluminium. Ik ben benieuwd of het gaat houden
Onze braided slangen lopen direct boven stroom aansluiting Dynamo. We willen geen overspringende zaken, eerst geprobeerd met isolatie tape, staat niet mooi. Via een vriend attent gemaakt op Sugru, je kunt dit kneden, en in allerlei vormen maken. Het hecht zich ook aan aluminium. Ik ben benieuwd of het gaat houden
dinsdag 11 maart 2014
Automobiel mei 1992
Soms krijg je iets leuks in handen geduwt!!
Peter was een oud blad automobiel tegen gekomen, uit 1992 met een leuk artikel over een shelby wel geen cobra maar toch leuk
Hier staat het artikel , veel lees plezier
Peter was een oud blad automobiel tegen gekomen, uit 1992 met een leuk artikel over een shelby wel geen cobra maar toch leuk
Hier staat het artikel , veel lees plezier
zondag 23 februari 2014
Radiatorslangen en project beauty en de beast
We vonden vorige week bij het warmdraaien een klein lekje in de radiator slang.
Deze week een haakse bocht van Gator gekocht en vandaag de veel gebruikte aftapbak weer klaar gezet en gebruikt.
Even een klusje tussendoor, we zijn nog op zoek naar ondertapijt, en wachten op wat warmere temperaturen om de bekleding te kunnen lijmen.
Dit weekend ook mooie foto's gekregen van het bouwproject van
Marcel zijn DAX, project beauty en de beast. het wordt inderdaad een beauty!!
Deze week een haakse bocht van Gator gekocht en vandaag de veel gebruikte aftapbak weer klaar gezet en gebruikt.
Even een klusje tussendoor, we zijn nog op zoek naar ondertapijt, en wachten op wat warmere temperaturen om de bekleding te kunnen lijmen.
Dit weekend ook mooie foto's gekregen van het bouwproject van
Marcel zijn DAX, project beauty en de beast. het wordt inderdaad een beauty!!
zaterdag 15 februari 2014
Weer aan het werk
Vandaag mooi weer dus weer wat klusjes gedaan
De air inlaat hadden we gemaakt dus de kap weer terug geplaatst
Ziet er weer strak uit. We moeten ook langzaam wat doen aan de binnenkant, dus het pakketje van DAX maar eens onderzocht, de komende weken gaan we rustig plakken
De air inlaat hadden we gemaakt dus de kap weer terug geplaatst
maandag 20 januari 2014
DAX COBRA Hybride
Onze DAX heeft de nieuwste snufjes, we koppelen de dax gewoon aan een oplaadpunt, en hup we hebben een Hybride Cobra.. 8-)
We hadden nog een connector liggen van onze druppellader, dus die hebben we netjes aangesloten..
We hadden nog een connector liggen van onze druppellader, dus die hebben we netjes aangesloten..
De Cobra in de garage en geen geknoei met accu klemmen, maar gewoon in de achterklep aan koppelen en opladen maar........ de hybride cobra.
Geert heeft ook nog even de remblokken vervangen van de handrem, waren we nog nooit aan toe gekomen, ze waren lekker scheef afgesleten, wel een gepiel om er bij te komen, maar echt een klusje voor de zaterdag
vrijdag 17 januari 2014
Air inlaat Motorkap
Een klusje voor binnen, we moesten nog steeds, in de motorkap het roostertje plaatsen voor de air inlaat.
Natuurlijk niet kitten, maar lekker priegelen met aluminium lijstje erom heen
even een weekend klusje
Natuurlijk niet kitten, maar lekker priegelen met aluminium lijstje erom heen
even een weekend klusje
Met die nieuwe lijmen bouw je gewoon een cobra
maandag 23 december 2013
Prettige Kerstdagen en een goed 2014
Dat het maar weer een mooi Cobra Jaar mag worden
Prettige kerstdagen en een mooi en gezond 2014
Geert en Sikko
donderdag 21 november 2013
Winterklaar
Met de cobra , nu wat minder bouwverhalen, komt wel weer.
Na de pubmeeting bleek dat de radiator niet goed gelast was, want deze gaf een lekkage.
We hebben de radiator eruit gehaald en deze is naar Dax Benelux (John) gegaan, en vanzelfsprekend viel dit onder de garantie, en kregen we een ander exemplaar.
De komende tijd gaan we het interieur afmaken, en de puntjes op de I zetten wat betreft verdere afwerking. De blog zal warschijnlijk niet iedere zaterdag verschijnen, als het nu vriest gaan we een wintertje NIET klusssen aan de Cobra 8-)
Na de pubmeeting bleek dat de radiator niet goed gelast was, want deze gaf een lekkage.
We hebben de radiator eruit gehaald en deze is naar Dax Benelux (John) gegaan, en vanzelfsprekend viel dit onder de garantie, en kregen we een ander exemplaar.
Afgelopen zaterdag het was nog droog , dus weer even alles lekker warm gereden. wel een leuk gezicht als de cobra staat te stomen
vrijdag 11 oktober 2013
Op weg Cobra pubmeeting Zaltbommel okt
Op een van de laatste mooie dagen zijn we op weg gegaan naar onze eerste Pubmeetng van de Cobraclub.
Onze sjalen en petjes op, en ook een een probeersel met onze GoPro cameraatje
Hier het eerste video verslag
Onze sjalen en petjes op, en ook een een probeersel met onze GoPro cameraatje
Hier het eerste video verslag
vrijdag 27 september 2013
De Cobra op korte vakantie
Van onze speciale blogger lenie
Dit weekend ging de Cobra voor het eerst ' op vakantie ', naar Brugge in Belgie. Dus een koffertje en een tas in de kofferbak, nog een tas met drop en chocolade bij de voeten voor onderweg, de landkaart in de deur want er is geen tom-tom en voor de zekerheid nog 10 liter reserve benzine. Eerst via de snelweg naar Teteringen om vrienden op te halen.
Ze rijden in een Triumph Spitfire. Dan via de kleine wegen naar Belgie. Gelukkig kunnen we via een tunnel, want er moet wel herrie gemaakt worden. We hebben veel bekijks en veel mensen steken de duim op! Ook al schijnt de zon vandaag nog niet, het is toch lekker weer. Geert doet wel het kacheltje bij de voeten aan, dus snel de chocolade opeten want het is dan best wel warm, lees behaaglijk. We gaan met een pontje een watertje over. Onze auto's rijden met veel lawaai als laatste de pont op. Als laatste moet je zeker niet vergeten de handrem goed te gebruiken...! Gelukkig kijkt iedereen naar de auto's, dus waarschuwingen genoeg! Inmiddels heeft de Cobra al getankt, de Triumph nog niet. Vlakbij Brugge willen we een terasje pikken en rijden langzaam om parkeerplaatsen te zoeken. Er zijn heel weinig mensen die niet kijken!!
De mensen van de B&B en de andere bezoekers vinden de auto's prachtig en zorgen dat we bij het (prachtige) huis een goede parkeerplaats hebben met het hek dicht.
Als we lopend Brugge in gaan, zullen ze er zeker goed oppassen....en foto's maken. Misschien wel voor de nieuwe folder (B&B ook voor uw klassieker).
Brugge bij avondlicht is ook heel mooi. We eten Vlaams.
De volgende dag vertrekken we rond de middag; we gaan naar de kust. Maar eerst moet er weer getankt worden.
De Triumph gelukkig nu ook. Een berekening van verbruik doet ons wel schrikken: 1 op 3. Hmmgr%$#. Maar wat blijkt:" onder de 40 km per uur rijden telt voor een Cobra niet. En op weg naar Knokke kom je nogal wat plaatsen tegen waar je niet zo hard mag/kan rijden. Vandaar.
Maar goed het verbruik is evengoed hoog en verdubbelt met gemak je onkosten voor een nachtje weg. Maar dan heb je ook wat. Want vandaag schijnt wel de zon en het is heerlijk rijden. Op leuke wegen, door bossen, langs weilanden....niet zoveel wind (bij normale snelheid). Maar als er gesnoefd moet worden en flink gas wordt gegeven, heb je wel weer een petje nodig en ook in de Westerscheldetunnel van meer dan 6 km. Na nog een laatste koffiestop nemen we afscheid. Via de snelweg in de spits naar huis: veel hoofden blijven naar de achteruitspiegel kijken. Daar rijd je geen Cobra voor, maar het is wel erg leuk!
Al met al was het een prima ervaring om langere tijd met de auto weg te zijn. Je kent en herkent de geluiden en bewegingen, je wordt handiger met in- en uitstappen, met de gordel om doen en je gaat er bijna aan wennen dat iedereen naar je kijkt. Naar de auto dan!!
Dit weekend ging de Cobra voor het eerst ' op vakantie ', naar Brugge in Belgie. Dus een koffertje en een tas in de kofferbak, nog een tas met drop en chocolade bij de voeten voor onderweg, de landkaart in de deur want er is geen tom-tom en voor de zekerheid nog 10 liter reserve benzine. Eerst via de snelweg naar Teteringen om vrienden op te halen.
Ze rijden in een Triumph Spitfire. Dan via de kleine wegen naar Belgie. Gelukkig kunnen we via een tunnel, want er moet wel herrie gemaakt worden. We hebben veel bekijks en veel mensen steken de duim op! Ook al schijnt de zon vandaag nog niet, het is toch lekker weer. Geert doet wel het kacheltje bij de voeten aan, dus snel de chocolade opeten want het is dan best wel warm, lees behaaglijk. We gaan met een pontje een watertje over. Onze auto's rijden met veel lawaai als laatste de pont op. Als laatste moet je zeker niet vergeten de handrem goed te gebruiken...! Gelukkig kijkt iedereen naar de auto's, dus waarschuwingen genoeg! Inmiddels heeft de Cobra al getankt, de Triumph nog niet. Vlakbij Brugge willen we een terasje pikken en rijden langzaam om parkeerplaatsen te zoeken. Er zijn heel weinig mensen die niet kijken!!
De mensen van de B&B en de andere bezoekers vinden de auto's prachtig en zorgen dat we bij het (prachtige) huis een goede parkeerplaats hebben met het hek dicht.
Als we lopend Brugge in gaan, zullen ze er zeker goed oppassen....en foto's maken. Misschien wel voor de nieuwe folder (B&B ook voor uw klassieker).
Brugge bij avondlicht is ook heel mooi. We eten Vlaams.
De volgende dag vertrekken we rond de middag; we gaan naar de kust. Maar eerst moet er weer getankt worden.
De Triumph gelukkig nu ook. Een berekening van verbruik doet ons wel schrikken: 1 op 3. Hmmgr%$#. Maar wat blijkt:" onder de 40 km per uur rijden telt voor een Cobra niet. En op weg naar Knokke kom je nogal wat plaatsen tegen waar je niet zo hard mag/kan rijden. Vandaar.
Maar goed het verbruik is evengoed hoog en verdubbelt met gemak je onkosten voor een nachtje weg. Maar dan heb je ook wat. Want vandaag schijnt wel de zon en het is heerlijk rijden. Op leuke wegen, door bossen, langs weilanden....niet zoveel wind (bij normale snelheid). Maar als er gesnoefd moet worden en flink gas wordt gegeven, heb je wel weer een petje nodig en ook in de Westerscheldetunnel van meer dan 6 km. Na nog een laatste koffiestop nemen we afscheid. Via de snelweg in de spits naar huis: veel hoofden blijven naar de achteruitspiegel kijken. Daar rijd je geen Cobra voor, maar het is wel erg leuk!
Al met al was het een prima ervaring om langere tijd met de auto weg te zijn. Je kent en herkent de geluiden en bewegingen, je wordt handiger met in- en uitstappen, met de gordel om doen en je gaat er bijna aan wennen dat iedereen naar je kijkt. Naar de auto dan!!
zaterdag 21 september 2013
Cobra in de regen en APK
De jaarlijkse APK was weer aan de beurt, vorige week bij autosport
company de settings voor de APK in orde gemaakt, echter bij de keuring
net niet goed, we hadden geen rekening gehouden met de acceleration
enrichment van ons EFI, dus vandaag even terug naar autoport company om
nog wat aan te passen
Weer aan de lamda en nog armer gezet, hoe wil je het hebben?
Bij stationair CO 0.20
Bij 2600 RPM CO 0.13 en lampda 0.99, we slagen met vlag en wimpel voor de APK.
Klopte bij APK station ook direct alles weer ok..
Op
de terugweg, nederlands weer, dus voor het eerst rijden met onze kap,
is een aparte ervaring, je blijft wat droger... instappen is wat
moeizamer
maandag 2 september 2013
Bezoek aan America Classic Cars Brielle
Een van de voordelen van een Cobra is dat je uitnodigingen krijgt voor events.
Gisteren een mailtje van Jelle of we zin hadden met een paar Cobra's hier naar toe te gaan.
Het is om de hoek en we moeten inrijden dus om 13:00 uur naar Brielle
Een hartelijke ontvangst en veel mooie oude V8 bakken
Gisteren een mailtje van Jelle of we zin hadden met een paar Cobra's hier naar toe te gaan.
Het is om de hoek en we moeten inrijden dus om 13:00 uur naar Brielle
Een hartelijke ontvangst en veel mooie oude V8 bakken
De cobra's van cor , ed en jelle waren natuurlijk ook blikvangers, die oranjee knalt er wel uit!!
Onze cobra mocht ook niet klagen met de aandacht en foto's
Het was leuk om dit als eerste keer mee te maken, laten we hopen dat er veel mogen volgen
woensdag 28 augustus 2013
Cobra op de DYNO ==> 300PK
Met de Cobraclub zijn we met onze jaarvergadering geweest bij de Autosport company in Waalwijk, daar een mooie rondleiding gehad. En daar waren Geert en ik erg gecharmeerd van de dyno testbank.
Na jaren ploeteren moet een Cobra ook goed lopen, en moet je de puntjes op de I zetten. We hebben wel een Accel DFI maar dat is baic ingesteld, mt VE tables en Airfuel ratio's. Een paar weken geleden de afspraak gemaakt om een dag (of zo lang als nodig) de cobra op de testbank te gooien
Vanmorgen allerhartelijks ontvangen door Jarno de engineer, de Cobra helemaal ingetuigd en vastgezet. Een eerste test run, natuurlijk veel meters, en je weet niet waar je moet kijken... maar aan het eind floept er op het scherm in grote letters 250PK, je denkt dan niet slecht voor zo'n blok uit 1969..
Toen zijn we aan het echte werk begonnen, ik met mijn laptop op schoot, Jarno achter het stuur en de bediening van de dyno, en stapje voor stapje hebben we in het totale bereik de AF en VE tables, en injector pulse width aangepast. Ik dacht dat de Cobra te rijk reed, maar wat bleek hij reed te arm, dus meer richting AF ratio van 13 dan naar 15. Stapje voor stapje vanaf 9:30 uur met onderbreking van de lunch (lekkere worstenbroodjes..) zijn we een paar uur bezig geweest.
Om 15:30 waren jarno en ik tevreden en hebben we de laatste run gedaan.
Voor de specialisten onder ons het koppel is bruut...
De gegevens aan het einde van de dag
Dit is voor wat het waard is het belangrijkste merk je pas als je op weg naar huis gaat, en je voelt hoe lekker soepel alle loopt.
Na jaren ploeteren moet een Cobra ook goed lopen, en moet je de puntjes op de I zetten. We hebben wel een Accel DFI maar dat is baic ingesteld, mt VE tables en Airfuel ratio's. Een paar weken geleden de afspraak gemaakt om een dag (of zo lang als nodig) de cobra op de testbank te gooien
Vanmorgen allerhartelijks ontvangen door Jarno de engineer, de Cobra helemaal ingetuigd en vastgezet. Een eerste test run, natuurlijk veel meters, en je weet niet waar je moet kijken... maar aan het eind floept er op het scherm in grote letters 250PK, je denkt dan niet slecht voor zo'n blok uit 1969..
Toen zijn we aan het echte werk begonnen, ik met mijn laptop op schoot, Jarno achter het stuur en de bediening van de dyno, en stapje voor stapje hebben we in het totale bereik de AF en VE tables, en injector pulse width aangepast. Ik dacht dat de Cobra te rijk reed, maar wat bleek hij reed te arm, dus meer richting AF ratio van 13 dan naar 15. Stapje voor stapje vanaf 9:30 uur met onderbreking van de lunch (lekkere worstenbroodjes..) zijn we een paar uur bezig geweest.
Om 15:30 waren jarno en ik tevreden en hebben we de laatste run gedaan.
Voor de specialisten onder ons het koppel is bruut...
De gegevens aan het einde van de dag
Op de krukas gemeten :307.9PK@4905rpm /493.3Nm@3335rpm
Op de wielen gemeten: 262,6PK@4725rpm / 433,6NM@3288rpm
Dit is voor wat het waard is het belangrijkste merk je pas als je op weg naar huis gaat, en je voelt hoe lekker soepel alle loopt.
Jarno en de Autosportcompany mijn complimenten en bedankt voor de fijne dag
Abonneren op:
Posts (Atom)