DAX COBRA PROJECT

Welkom op de website van Geert Weitering en Sikko de Graaf.
We houden een blog bij van onze belevenissen met de bouw van onze DAX Cobra.

We zijn twee vijftigers die op de zaterdagen samen klussen. Geert is de techneut en ik Sikko geef het gereedschap aan.. 8-)

We dachten eerst in november 2010 klaar te zijn met ons project Gaan we dus nooit halen.. 8-)... we genieten nu gewoon lekker van het bouwen van de Cobra

In 2012 door de apk, winter 2012/13 verder afbouwen. Nu rijden we er lekker mee

zondag 29 augustus 2010

Open dag DAX


We waren vroeg op pad naar Belgie, de open dag bij DAX, gezellig gepraat met John en Jelle, nog wat gesnuffeld onder motorkappen, om te kijken hoe het kan.


Onze werkvoorraad aangevuld met aandrijfas, radiator set , en benzine vulslang.

Om 12 uur richting Naaldwijk en nog wat klusjes gedaan

maandag 23 augustus 2010

Oliecooler I

We vinden het mooi om een oliecooler te hebben op de cobra. Dus via internet opzoek gegaan, uitgekomen op Moca en dat we voor onze chevy een sandwichplate nodig hebben.
via Thinkauto in de UK doorverwezen naar Biesheuvel autoparts. Prima service aardige mensen, John nam echt de tijd voor ons. Sandwichplate met stat gekocht en de cooler staat in backorder omdat ze alleen zwarte hadden, en wij willen natuurlijk een grijze.. 8-)
Thuis gekomen direct gekeken of het past.. Nee dus.. 8-(



De plate had niet genoeg diepte, gelukkig kunnen wij altijd terecht bij onze hulp in bange dagen Jelle, en die kwam per omgaande met een perfect advies. We haddennet het verkeerde type, we hadden de HDA - 211 nodig. Dus deze besteld bij summit, met nog wat andere kleine dingetjes

zaterdag 21 augustus 2010

Verwarming

Het is de tijd van kleine klusjes, we hebben weer wat onderdelen in belgie gehaald waaronder de verwarming. Deze er vandaag ingezet was even een puzzle omdat het spiegebeeld moet, het is natuurlijk een engels model.

Nu dit er inzit kunnen we straks beter de toevoer van de kabelboom van de EFI bepalen.

Ook nog even onze tremec vastgezet op het chassis, was even een heftige boorsessie.

zondag 15 augustus 2010

Kleine klusjes

Vandaag wat kleine klusjes gedaan, dit in afwachting van nieuwe spullen.

Benzine dop er in.










De ophanging van de motorkap er in, anders kan de radiator er niet in.


en wat andere kleine klusjes. We hebben als laatste ook nog even getracht te ontcijferen wat alle kabels betekenen van ons DFI motormanagement systeem

De dag vloog om

zondag 8 augustus 2010

Radiator

Deze week kabelboom en radiator opgehaald bij DAX










Vandaag wat kleine dingetjes gedaan, voor bereidingen radiator, maar kon niet verder omdat eerst de ophanging van motor deksel erin moest. Wat voorwerk daar aan gedaan, maar had niet de juiste zelftappers. En dat maatje is niet bij iedere doe het zelfzaak te koop.

Maandag verder opzoek.

Toen nog maar even plaatje vastgezet onder de versnellingbak
zo was de dag ook weer voorbij

zaterdag 31 juli 2010

Benzine tank

Vandaag weer echt aan de slag gegaan
Geert was bezig met de nieuwe distributeur en kleine ander dingen.
Ikzelf heb de tank geplaats, het voorwerk was al gedaan , mooi in de blauwe hammerite, het oog wil immers ook wat.















Zender uitmeten en allemaal meetwerk en lekker zagen.












Aan het eind van de dag zat het er netjes in.

donderdag 15 juli 2010

Vakantietijd

Geert was een maand in Amerika, zelf heb ik wat kleine dingetjes gedaan . zoals de blockoff plate van carburateur, en de benzinetank netje maken voor installatie.
Werden deze week ook verrast met twee pakketen van summit racing. Een van de bestelling in mei, en een de spare levering van summit omdat het pakket zoek was.. Goede service van summit is iets kwijt dan doen ze niet moeilijk en sturen ze alvast iets nieuws en gaan dan op zoek naar het pakket, wat natuurlijk ergen bij de douane of tante pos lag.

zondag 27 juni 2010

Motoblok erin!!

Vandaag een belangrijke dag, we hebben een motor takel geleend en het motor blok gaat erin


Het begin ging makkelijk, motor aan de takel en geert de tremec aan het blok , zag er fantastisch uit.


Het intakelen ging allemaal netjes, Oeps vergeten te controleren of de motorsteunen er wel makkelijk ingingen..










Alles er weer uit, en het edele slijpwerk en vijlwerk werd gedaan.

Tweede poging, Ja dat gaat goed, steunen passen.











Oeps het bellhouse bij de startmotor , rust op het chassis, kan nooit goed gaan in de toekomst.


Alles er weer uit, en wederom een beetje slijpen,



en ja hoor om 17:30 uur schoof alles er netjes in.



Nils zijn duim nog wel onder de tremec, maar viel allemaal reuze mee

Om 18 uur voldaan aan het bier

zaterdag 19 juni 2010

Remleidingen & Begin Motorblok

Vandaag ondanks de voetbal Nederland - Japan toch lekker gewerk aan de DAX

Geert is begonnen aan de koppeling





















Sikko stukje aan de remleiding gewerkt naar de hoofdremcilinder, om 12uur natuurlijk als een speer naar de voetbal



zaterdag 5 juni 2010

DAX opendag

Geert en Lenie even op bezoek bij DAX in Belgie

Even wat klein spul mee en een tijdelijk dashboard voor de maat


De koffie was ook lekker

zondag 30 mei 2010

De laatste popjes

Vandaag nog even de popnageltang geleend en de laatste popjes gezet bij de voorwielkasten, nadat we gekeken hebben of de body goed aansluit op het motorkap deksel.

Tevens het laatste RVS paneeltje geplaatst bij motorkap.

zaterdag 22 mei 2010

Pinkster weekend poppen!!

De body zit vast aan het Chassis!!, Zaterdag zijn we begonnen met de voorbereidingen.
De body erop en alles uitmeten, en vastzetten met lijmklemmen,

De laatste RVS kappen vastgezet op de body, en netjes weer ingepakt ter bescherming tijdens de de latere werkzaamheden

We hebben nog even de ontluchter van de remleiding omlaag gebracht, kunnen we er in de toekomst beter bij.


Maandag 2e Pinksterdag was het zover poppen!!,

De sitaflex aangebracht, en de body erop

We hadden nog even wat gewicht nodig voor de onderste popnagels , want die zaten net op het randje van de dikte, krikje eronder en wat gewicht en dat was ook weer opgelost.





Hulde aan onze elektrische popnagel tang (bedankt ruud en de WEVAB te Naaldwijk), wat een uitvinding!!, alles ging er soepel in. Na het lezen van andere blogs over blaren en handmatig poppen, was dit toch wel een lekkere luxe








Voor het eerst ook een filmpje gemaakt  hier onze werkplaats activiteiten.

Op maandag om 17:00 uur waren we klaar en tevreden en gingen op naar het bier

zaterdag 15 mei 2010

RVS dagje

Geert was een weekend in Friesland, dus even rustig dagje werken aan de RVS beplating, deze moet er in zitten voordat de body er op gaat.

Ruud kwam ook nog even langs met zijn Cobra, en we hebben weer wat handige tips gekregen. Die van de remleiding ontluchtings nippel gaan we deze week nog aanbrengen, straks kunnen we er niet meer bij.

dinsdag 11 mei 2010

Breekdraadjes

Nils kwam even langs, had een handige tang voor de breekdraden. Beter nu gedaan, dan straks als de body er op zit

woensdag 5 mei 2010

De eerste uitlijnsessie

Voordat we alles vast gaan zetten, eerst maar even kijken of alles spoort. Dus het chassis op de aanhangwagen en even naar onze kennissen van de Sprint, waar we hem op de bank mochten zetten.






Het viel ons niet tegen, achter rechts wat eraf en achter links wat erbij. De voorkant iets opgedikt maart teveel. Dat corrigeren we later weer.















Het gesjouw met het chassis was meer werk dan het stellen.

Wielkappen

Lekker met de bokkepoot de wielkasten in de MOTIP antisteenslag gezet. 








zaterdag 1 mei 2010

De eerste RVS onderdelen

Voor het eerst aan de Body gewerkt, op zoek naar RVS popnagels, (niet gevonden) dus maar even de eerste vier met verzinkte gedaan. Waren we de hele ochtend zoet mee, veel voorwerk gedaan, uitzoeken pedalbox, hoe dat werkt























We even leuk de handrem er op gezet.. klusje tussendoor

Arbeidsinspectie

We kregen natuurlijk de arbeidsinspectie op bezoek. we gaven lenie en rita een kopje koffie en alles was weer goed.

De dames zien zich nog niet in dat "ding" zitten..