Deze week onze garage in Naaldwijk leeggemaakt, paar bussen vol.. 8-(
We hebben hier lekker geklust , maar dichter bij huis ook prima, Rita komt ons s'middags thee brengen, ook altijd goed
Deze week veel gelezen over onz Accell DFI EFI en hoe dat moet werken met Air fuel ratios en base tables , O2 sensors etc.. etc.. Maar er zit gelukkig hebben we gelezen dat er ook een autocalibratie functie op zit. We willen toch een goed lopende motor hebben, dus we zijn vandaag nog een keer de procedure van onze HEI onsteking doorgelopen, rode, blauwe lampjes, 25 graden voorslag, EFI op fixed rate 10 graden, beetje draaien stroboscoop lamp erbij , en na een tijdje vonden wij het naar onze mening wel goed
Het starten ging goed, toen eerst de VE tables in stationair aangepast, op basis van de correctie waardes van onze HEGO sensor.. Het zijn allemaal kleine puzzelstukjes. Hierna de weg op en op lange rechte stukken in de Waalhaven, proberen al rijdend met de laptop op schoot (geert rijd natuurlijk) met de autocal functie cellen aanpassen zodat het systeem weinig hoeft te corrigeren... dat was de bedoeling maar al rijdend valt dat niet mee..
Maar sommige cellen staan nu beter , en deze week ga ik een keer op een avond de waardes netjes verbinden, zodat de airflow door de motor smooth gaat..
Het zijn onze beginners stapje in tuning.. er zal nog veel volgen..met vele vragen zoals hoe werkt de AFT samen met de VE tables hopelijk komt deze week mijn boekje binnen Tuning ACCEL / DFI 6.0 Programmable Fuel Injection. Door Ray T. (HP Books 1557884137)
Het is ieder geval leuk om te doen. W gaan nu de zomer in Geert is vier weken weg naar de States, in de tussen tijd mogelijk wat kleine klusjes doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten