Verleden week een weekend weg, dus dze zaterdag weer de draad opgepakt. De afgelopen twee weken diep in de manuals gedoken van ons dfi. Dat de motor zo rijk liep , kan twee oorzaken hebben, geen goede map sensor waardes, of vacuum. Of een verkeerde instelling van de HEGO sensor.
Hier gingen we naar op zoek. Geert had een vacuumpompje meegenomen, toen we dit op de aansluiting zetten en vacuum trokken, was dit goed te zien in ons DFI.
Dus de Cobra naar buiten. (
de vorige keer starten in de garage, geeft toch voor de gezondheid verkeerde effecten)
De motor starten, en DFI uitlezen, met of zonder aansluiting vacuum , geen resultaat, geen vacuum!!. Na bestudering aansluitingen en at los schroeven , kwamen we er achter dat we de vacuumslang van de vier opties, juist op de enige verkeerde hadden gezet. (de vebinding tussen , benzine regulator, en DFI). Dus aangesloten op goede plek.
De motor gestart, en alle wijzertjes van ons DFI dashboard gingen mooi bewegen, HEGO,vacuum, AF ratio en wat belangrijker was hij liep nu schoon!!
We hadden nog wel een probleem, met onze laptop, die windhoos bak, liep steeds vast na een minuut of zo met communication errors.. Ga deze week kijken of ik dat op kan lossen..
Onder het genot van een kopje koffie en in het zonnetjes, hebben we de motor vervolgen 30 minuten laten indraaien op 1300 rpm. Volgende week gaan we de olieverversen, en nog een keer draaien. Het is wel een lekker geluid, zo'n draaiende bak. We moeten nog wel even naar de oliedruk meters kijken, want die reageren wat vaag..
Tenslotte zijn we begonnen met het begin van het plaatsen van de stoeltjes, want we willen natuurlijk wel snel een blokje kunnen rijden