Deze week weer wat op onderdelen jacht geweest.
We hadden in Duitsland een mooi watertankje gekoch, nu blijkt het dat die dingen gewoon bij H&S speedequipment in Sevenum gemaakt worden. www.catchtank.eu.
We waren niet tevreden met de Goodridge aansluiting op het tankje, dus contact gehad met H&S (aardige mensen) en ja mogelijk hadden ze wel een nippeltje, dus was toch in de buurt en even langs gereden, het lijkt dat we nu een mooie aansluiting hebben. Op weg naar Rotterdam ook weer even langs bij John van Dax, om onze aandrijfas te wisselen, onze Tremec had een toch iets andere aansluiting. Komt vast weer in orde bij John. De bestelde uitlaat was nog niet binnen. 8-(
Op zaterdag , weer wat kleine klusjes gedaan, mijn continuing story met de remleidingen , lijkt op zijn einde te komen. De blokjes passen, mooi en Mosterd hydrauliek moet maar de leidingen buigen, ieder zijn vak. Onze bochtjes zien er niet uit.
De aansluitingen op de kachel, zitten er ook op en deze week op zoek naar mooie aansluitnippels daarvoor
DAX COBRA PROJECT
Welkom op de website van Geert Weitering en Sikko de Graaf.
We houden een blog bij van onze belevenissen met de bouw van onze DAX Cobra.
We zijn twee vijftigers die op de zaterdagen samen klussen. Geert is de techneut en ik Sikko geef het gereedschap aan.. 8-)
We dachten eerst in november 2010 klaar te zijn met ons project Gaan we dus nooit halen.. 8-)... we genieten nu gewoon lekker van het bouwen van de Cobra
In 2012 door de apk, winter 2012/13 verder afbouwen. Nu rijden we er lekker mee
We houden een blog bij van onze belevenissen met de bouw van onze DAX Cobra.
We zijn twee vijftigers die op de zaterdagen samen klussen. Geert is de techneut en ik Sikko geef het gereedschap aan.. 8-)
We dachten eerst in november 2010 klaar te zijn met ons project Gaan we dus nooit halen.. 8-)... we genieten nu gewoon lekker van het bouwen van de Cobra
In 2012 door de apk, winter 2012/13 verder afbouwen. Nu rijden we er lekker mee
zaterdag 25 september 2010
zaterdag 11 september 2010
Remleidingen en klusjes
Vandaag weer wat kleine dingen gedaan, we waren niet tevreden met de bevestiging van de remleidingen, bij onze lokale machine fabriek, blokjes laten maken. vrijdag opgehaald, zien er mooi uit. Ze waren echter niet van RvS, dus dat moet wel over. Maar ik ben ze wel gaan plaatsen, dan kunnen we ze later wel weer vervangen door de RvS serie.
Het koelwatertankje uit Duitsland van www.cobra-web.de is binnengekomen en de kachel is er weer uit gegaan, en het tankje zit op zijn plaats. Zal er nog wel vaker uit gaan..
Verder kwam vrijdag het aangepaste luchtfilter terug, paar centimeter ingekort, want het geheel is te hoog, nadat wij het Accell Fuel system hebben aangebracht. De motordeksel kan niet dicht 8-(
Ook nu kan het nog niet dicht.. 8-(, net 1 cm te hoog, Er zit echter een Mr Gasket, ring tussen van 2 cm, we gaan nu maar op zoek, of we dit tussen uit kunnen laten..
Het koelwatertankje uit Duitsland van www.cobra-web.de is binnengekomen en de kachel is er weer uit gegaan, en het tankje zit op zijn plaats. Zal er nog wel vaker uit gaan..
Verder kwam vrijdag het aangepaste luchtfilter terug, paar centimeter ingekort, want het geheel is te hoog, nadat wij het Accell Fuel system hebben aangebracht. De motordeksel kan niet dicht 8-(
Ook nu kan het nog niet dicht.. 8-(, net 1 cm te hoog, Er zit echter een Mr Gasket, ring tussen van 2 cm, we gaan nu maar op zoek, of we dit tussen uit kunnen laten..
vrijdag 10 september 2010
Goud
Op aanraden van Nils mijn zoon en ons technisch adviseur , hebben we een afspraak gemaakt bij Goodridge voor de slangen en koppelingen. Aardige mensen, en ze hebben ons leuk geholpen.
Dus braided slangen voor water en olie koeling, verwarming, diverse remleidingen en de daarbij behorende koppelingen
Alles in een doosje meegenomen, kunnen we weer aan de slag. Is mooi licht aluminium, maar de prijs is van goud.
Echter onze adviseur zegt "Pa, kwaliteit kost nu eenmaal wat". We zullen het daar maar mee doen
Dus braided slangen voor water en olie koeling, verwarming, diverse remleidingen en de daarbij behorende koppelingen
Alles in een doosje meegenomen, kunnen we weer aan de slag. Is mooi licht aluminium, maar de prijs is van goud.
Echter onze adviseur zegt "Pa, kwaliteit kost nu eenmaal wat". We zullen het daar maar mee doen
zondag 29 augustus 2010
Open dag DAX
We waren vroeg op pad naar Belgie, de open dag bij DAX, gezellig gepraat met John en Jelle, nog wat gesnuffeld onder motorkappen, om te kijken hoe het kan.
Onze werkvoorraad aangevuld met aandrijfas, radiator set , en benzine vulslang.
Om 12 uur richting Naaldwijk en nog wat klusjes gedaan
maandag 23 augustus 2010
Oliecooler I
We vinden het mooi om een oliecooler te hebben op de cobra. Dus via internet opzoek gegaan, uitgekomen op Moca en dat we voor onze chevy een sandwichplate nodig hebben.
via Thinkauto in de UK doorverwezen naar Biesheuvel autoparts. Prima service aardige mensen, John nam echt de tijd voor ons. Sandwichplate met stat gekocht en de cooler staat in backorder omdat ze alleen zwarte hadden, en wij willen natuurlijk een grijze.. 8-)
Thuis gekomen direct gekeken of het past.. Nee dus.. 8-(
De plate had niet genoeg diepte, gelukkig kunnen wij altijd terecht bij onze hulp in bange dagen Jelle, en die kwam per omgaande met een perfect advies. We haddennet het verkeerde type, we hadden de HDA - 211 nodig. Dus deze besteld bij summit, met nog wat andere kleine dingetjes
via Thinkauto in de UK doorverwezen naar Biesheuvel autoparts. Prima service aardige mensen, John nam echt de tijd voor ons. Sandwichplate met stat gekocht en de cooler staat in backorder omdat ze alleen zwarte hadden, en wij willen natuurlijk een grijze.. 8-)
Thuis gekomen direct gekeken of het past.. Nee dus.. 8-(
De plate had niet genoeg diepte, gelukkig kunnen wij altijd terecht bij onze hulp in bange dagen Jelle, en die kwam per omgaande met een perfect advies. We haddennet het verkeerde type, we hadden de HDA - 211 nodig. Dus deze besteld bij summit, met nog wat andere kleine dingetjes
zaterdag 21 augustus 2010
Verwarming
Het is de tijd van kleine klusjes, we hebben weer wat onderdelen in belgie gehaald waaronder de verwarming. Deze er vandaag ingezet was even een puzzle omdat het spiegebeeld moet, het is natuurlijk een engels model.
Nu dit er inzit kunnen we straks beter de toevoer van de kabelboom van de EFI bepalen.
Ook nog even onze tremec vastgezet op het chassis, was even een heftige boorsessie.
Nu dit er inzit kunnen we straks beter de toevoer van de kabelboom van de EFI bepalen.
Ook nog even onze tremec vastgezet op het chassis, was even een heftige boorsessie.
zondag 15 augustus 2010
Kleine klusjes
Vandaag wat kleine klusjes gedaan, dit in afwachting van nieuwe spullen.
Benzine dop er in.
De ophanging van de motorkap er in, anders kan de radiator er niet in.
en wat andere kleine klusjes. We hebben als laatste ook nog even getracht te ontcijferen wat alle kabels betekenen van ons DFI motormanagement systeem
De dag vloog om
Benzine dop er in.
De ophanging van de motorkap er in, anders kan de radiator er niet in.
en wat andere kleine klusjes. We hebben als laatste ook nog even getracht te ontcijferen wat alle kabels betekenen van ons DFI motormanagement systeem
De dag vloog om
zondag 8 augustus 2010
Radiator
Deze week kabelboom en radiator opgehaald bij DAX
Vandaag wat kleine dingetjes gedaan, voor bereidingen radiator, maar kon niet verder omdat eerst de ophanging van motor deksel erin moest. Wat voorwerk daar aan gedaan, maar had niet de juiste zelftappers. En dat maatje is niet bij iedere doe het zelfzaak te koop.
Maandag verder opzoek.
Toen nog maar even plaatje vastgezet onder de versnellingbak
zo was de dag ook weer voorbij
Vandaag wat kleine dingetjes gedaan, voor bereidingen radiator, maar kon niet verder omdat eerst de ophanging van motor deksel erin moest. Wat voorwerk daar aan gedaan, maar had niet de juiste zelftappers. En dat maatje is niet bij iedere doe het zelfzaak te koop.
Maandag verder opzoek.
Toen nog maar even plaatje vastgezet onder de versnellingbak
zo was de dag ook weer voorbij
zaterdag 31 juli 2010
Benzine tank
Vandaag weer echt aan de slag gegaan
Geert was bezig met de nieuwe distributeur en kleine ander dingen.
Ikzelf heb de tank geplaats, het voorwerk was al gedaan , mooi in de blauwe hammerite, het oog wil immers ook wat.
Zender uitmeten en allemaal meetwerk en lekker zagen.
Aan het eind van de dag zat het er netjes in.
Geert was bezig met de nieuwe distributeur en kleine ander dingen.
Ikzelf heb de tank geplaats, het voorwerk was al gedaan , mooi in de blauwe hammerite, het oog wil immers ook wat.
Zender uitmeten en allemaal meetwerk en lekker zagen.
Aan het eind van de dag zat het er netjes in.
donderdag 15 juli 2010
Vakantietijd
Geert was een maand in Amerika, zelf heb ik wat kleine dingetjes gedaan . zoals de blockoff plate van carburateur, en de benzinetank netje maken voor installatie.
Werden deze week ook verrast met twee pakketen van summit racing. Een van de bestelling in mei, en een de spare levering van summit omdat het pakket zoek was.. Goede service van summit is iets kwijt dan doen ze niet moeilijk en sturen ze alvast iets nieuws en gaan dan op zoek naar het pakket, wat natuurlijk ergen bij de douane of tante pos lag.
Werden deze week ook verrast met twee pakketen van summit racing. Een van de bestelling in mei, en een de spare levering van summit omdat het pakket zoek was.. Goede service van summit is iets kwijt dan doen ze niet moeilijk en sturen ze alvast iets nieuws en gaan dan op zoek naar het pakket, wat natuurlijk ergen bij de douane of tante pos lag.
zondag 27 juni 2010
Motoblok erin!!
Vandaag een belangrijke dag, we hebben een motor takel geleend en het motor blok gaat erin
Het begin ging makkelijk, motor aan de takel en geert de tremec aan het blok , zag er fantastisch uit.
Het intakelen ging allemaal netjes, Oeps vergeten te controleren of de motorsteunen er wel makkelijk ingingen..
Alles er weer uit, en het edele slijpwerk en vijlwerk werd gedaan.
Tweede poging, Ja dat gaat goed, steunen passen.
Oeps het bellhouse bij de startmotor , rust op het chassis, kan nooit goed gaan in de toekomst.
Alles er weer uit, en wederom een beetje slijpen,
en ja hoor om 17:30 uur schoof alles er netjes in.
Nils zijn duim nog wel onder de tremec, maar viel allemaal reuze mee
Om 18 uur voldaan aan het bier
Het begin ging makkelijk, motor aan de takel en geert de tremec aan het blok , zag er fantastisch uit.
Het intakelen ging allemaal netjes, Oeps vergeten te controleren of de motorsteunen er wel makkelijk ingingen..
Alles er weer uit, en het edele slijpwerk en vijlwerk werd gedaan.
Tweede poging, Ja dat gaat goed, steunen passen.
Oeps het bellhouse bij de startmotor , rust op het chassis, kan nooit goed gaan in de toekomst.
Alles er weer uit, en wederom een beetje slijpen,
en ja hoor om 17:30 uur schoof alles er netjes in.
Nils zijn duim nog wel onder de tremec, maar viel allemaal reuze mee
Om 18 uur voldaan aan het bier
zaterdag 19 juni 2010
Remleidingen & Begin Motorblok
zaterdag 5 juni 2010
DAX opendag
Geert en Lenie even op bezoek bij DAX in Belgie
Even wat klein spul mee en een tijdelijk dashboard voor de maat
De koffie was ook lekker
Even wat klein spul mee en een tijdelijk dashboard voor de maat
De koffie was ook lekker
zondag 30 mei 2010
De laatste popjes
zaterdag 22 mei 2010
Pinkster weekend poppen!!
De body zit vast aan het Chassis!!, Zaterdag zijn we begonnen met de voorbereidingen.
De body erop en alles uitmeten, en vastzetten met lijmklemmen,
De laatste RVS kappen vastgezet op de body, en netjes weer ingepakt ter bescherming tijdens de de latere werkzaamheden
We hebben nog even de ontluchter van de remleiding omlaag gebracht, kunnen we er in de toekomst beter bij.
Maandag 2e Pinksterdag was het zover poppen!!,
De sitaflex aangebracht, en de body erop
We hadden nog even wat gewicht nodig voor de onderste popnagels , want die zaten net op het randje van de dikte, krikje eronder en wat gewicht en dat was ook weer opgelost.
Hulde aan onze elektrische popnagel tang (bedankt ruud en de WEVAB te Naaldwijk), wat een uitvinding!!, alles ging er soepel in. Na het lezen van andere blogs over blaren en handmatig poppen, was dit toch wel een lekkere luxe
Voor het eerst ook een filmpje gemaakt hier onze werkplaats activiteiten.
Op maandag om 17:00 uur waren we klaar en tevreden en gingen op naar het bier
De body erop en alles uitmeten, en vastzetten met lijmklemmen,
De laatste RVS kappen vastgezet op de body, en netjes weer ingepakt ter bescherming tijdens de de latere werkzaamheden
We hebben nog even de ontluchter van de remleiding omlaag gebracht, kunnen we er in de toekomst beter bij.
Maandag 2e Pinksterdag was het zover poppen!!,
De sitaflex aangebracht, en de body erop
We hadden nog even wat gewicht nodig voor de onderste popnagels , want die zaten net op het randje van de dikte, krikje eronder en wat gewicht en dat was ook weer opgelost.
Hulde aan onze elektrische popnagel tang (bedankt ruud en de WEVAB te Naaldwijk), wat een uitvinding!!, alles ging er soepel in. Na het lezen van andere blogs over blaren en handmatig poppen, was dit toch wel een lekkere luxe
Voor het eerst ook een filmpje gemaakt hier onze werkplaats activiteiten.
Op maandag om 17:00 uur waren we klaar en tevreden en gingen op naar het bier
zaterdag 15 mei 2010
RVS dagje
Geert was een weekend in Friesland, dus even rustig dagje werken aan de RVS beplating, deze moet er in zitten voordat de body er op gaat.
Ruud kwam ook nog even langs met zijn Cobra, en we hebben weer wat handige tips gekregen. Die van de remleiding ontluchtings nippel gaan we deze week nog aanbrengen, straks kunnen we er niet meer bij.
Ruud kwam ook nog even langs met zijn Cobra, en we hebben weer wat handige tips gekregen. Die van de remleiding ontluchtings nippel gaan we deze week nog aanbrengen, straks kunnen we er niet meer bij.
dinsdag 11 mei 2010
Breekdraadjes
woensdag 5 mei 2010
De eerste uitlijnsessie
Voordat we alles vast gaan zetten, eerst maar even kijken of alles spoort. Dus het chassis op de aanhangwagen en even naar onze kennissen van de Sprint, waar we hem op de bank mochten zetten.
Het viel ons niet tegen, achter rechts wat eraf en achter links wat erbij. De voorkant iets opgedikt maart teveel. Dat corrigeren we later weer.
Het gesjouw met het chassis was meer werk dan het stellen.
Het viel ons niet tegen, achter rechts wat eraf en achter links wat erbij. De voorkant iets opgedikt maart teveel. Dat corrigeren we later weer.
Het gesjouw met het chassis was meer werk dan het stellen.
Abonneren op:
Posts (Atom)